image/svg+xml
image/svg+xml

Sıkça Sorulan Sorular

1 - Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programını bitiren mezunlar nerelerde çalışabilirler?
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı mezunları kamu ve özel sağlık kuruluşlarının dokümantasyon ve sekreterlik işlerini yürütürler. Ayaktan yada yataklı sağlık kurumları bünyesindeki poliklinikler, idari birimler (Hasta kayıt-kabul, insan kaynakları, personel, maaş tahakkuk, istatistik, ayniyat depo, muhasebe, sigorta servisi, çalışan hakları birimi,klinik bilgi işlem, kalite dokümantasyon bölümü, sağlık kurulu rapor işlemleri vb.), birim ve genel arşiv hizmetleri, sağlık sigorta şirketleri, tıbbi malzeme ve ilaç firmaları vehastane kütüphanelerinde görev alabilirler..
2 -Ön lisans tamamlandıktan sonra DGS ile geçilebilecek bölümler nelerdir?
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programından mezunu olan öğrenciler, ilgili mevzuat doğrultusunda dikey geçiş sınavına girerek İşletme, Uluslararası İşletme Yönetimi ve Sağlık Yönetimi bölümlerinde lisans tamamlayabilirler.
    Ayrıca geçiş yapılacak açıköğretim alanları (Atatürk, Anadolu, İstanbul Üniversiteleri) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Konaklama İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Turizm İşletmeciliği bölümleridir.
3 -Mesleki Uygulama Dersleri hangi sağlık kuruluşlarında ve birimlerinde gerçekleştirilmektedir?
  • Mesleki uygulama dersleri Bartın İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı; Bartın Devlet Hastanesi, Bartın Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi ve Bartın Ketem Kanser Erken Teşhis Tarama Ve Eğitim Merkezinde II. Yarıyılda haftada 4 saat, III ve IV. Yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere bu kuruluşların tıbbi ve idari birimlerinde gerçekleştirilmektedir.
4 -Programınızda zorunlu yaz stajı uygulaması varmıdır?
  • 2020-2021 akademik yılı itibariyle zorunlu yaz stajı dersi müfredatdan kaldırılmıştır. 2019 ve öncesi kayıtlı öğrenciler staj dersini alacaklar. 2020 ve sonrasında kayıt olanlar dersi almayacaklardır.
5 -Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programını okurken başka bir programda çift anadal yapabilirmiyim?
  • Programımızda gerekli şartları sağlayan öğrenciler aşağıda belirtilen programlarda çift anadal yapabilmektedir.
    İşletme Yönetimi 1 (bir) Kontenjan, Halkla İlişkiler ve tanıtım 1 (bir) Kontenjan, Çocuk Gelişimi 1 (bir) Kontenjan, Yaşlı Bakımı 1 (bir) Kontenjan, Evde Hasta Bakımı 1 (bir) Kontenjan, Optisyenlik 3 (Üç) Kontenjan, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama 2 (iki) Kontenjan, İlk ve Acil Yardım 2 (iki) Kontenjan
    Başvuru Şartları: Önlisans öğrencileri ise ikinci anadal programına en erken ikinci, en geç üçüncü yarıyılın başında başvurulur. Çift anadal diploma programına başvurabilmesi için öğrencinin başvurduğu yarıyıla kadar anadal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlaması gerekir. Başvuru anında anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4.00 üzerinden 3.00 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarıyla en üst %20’sinde bulunan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilirler. Anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4.00 üzerinden 3.00 olan ancak anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarıyla en üst %20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olanlar da çift anadal programına başvurabilirler.
6 - Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programınının OSYM Yerleştirme Taban Puanları ve başarı sıralaması nedir?
  • Program

    Puan Türü

    Kontenjan

    En Küçük Puan

    En Yüksek

    Puan

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı (Normal Öğretim)

    TYT

    70

    261,99561

    282,24262

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı (İkinci Öğretim)

    TYT

    60

    248,07602

    274,53874

7 -Programınızda yer alan her bir dersin değerlendirmesi nasıl yapılmaktadır?
  • Her bir ders için dersten sorumlu öğretim elemanın belirlediği ölçme teknikleri kullanılmaktadır. Ancak genel olarak en az bir Arasınav ve bir Genel Sınav üzerinden dersin geçme notu hesaplanmaktadır. Arasınav ve Genel Sınav notlarıyla hesaplanan Yılsonu Geçme Notu Arasınavın %40 ve Genel Sınavın %60 baz alınarak hesaplanmaktadır(YSGN=ARASINAV*0.4+GENELSINAV*0.6). Her bir öğrenci için hesaplanan bu sayısal değer sınıf ortalaması oluşturma noktasında baz alınmaktadır. YSGN notunun 15 ve büyük olduğu öğrenci notları için sınıf ortalaması hesaplanmaktadır. Ve hesaplanan sınıf ortalamasına göre öğrencinin dersi geçme notu ve harf notu hesaplanmaktadır. Bu not hesaplaması Bartın Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesine göre yapılmaktadır. Yönergede dikkat edilmesi gereken koşullar; Sınıf ortalaması 65 ve üzerinde olduğunda öğrenci Genel Sınav yada Bütünleme sınavından 60 ve üzeri not almak ve YSGN notunun 50’nin üzerinde olması gerekmektedir. Sınıf ortalamasının 65’in altında olduğu durumlarda öğrenci Genel Sınav yada Bütünleme sınavından 50 üzerinden not alması ve YSGN notunun 45’in üzerinde olması gerekmektedir. Yukarıda madde dışında kalan öğrenciler dersten başarısız olmaktadır. Sınıf not ortalamasının belirlendiği aralıkalr için öğrencinin YSGN notunun karşılık geldiği Harf notları öğrenci Not Döküm belgesine girilmektedir. Ayrıntılı bilgi için https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/139474 bakınız.
8 - Ders kayıt aşamasında en çok hangi hususlara dikkat etmem gerekir?
  • Ders kaydında üç önemli hususa dikkat etmeniz gerekir. Eksik ders alarak dönem uzatmamak için her dönem başında müfredat durum kontrolü, kaldığınız ders varsa onun tekrar alınması, akademik takvimde belirtilen süre içinde kaydın tamamlanması ve danışman onayı işlemidir.
9 - Office 365 nedir?
  • Microsoft firmasının office (Word, Powerpoint, Excel), e-posta, onedrive, onenote, forms (ödev, sınav, anket) vs. hizmetlerinin hepsini tek bir çatıda bulunduran bulut hizmetidir. Üniversitemiz öğrencilerine özel Office 365 bünyesinde bulunan OneDrive uygulamasında 5 TB bulut depolama alanını da ücretsiz kullanabilirsiniz. Uzaktan eğitim sürecinde sınavlara girebilmeniz için Office 365 hesabınızın açık olması gerekmektedir. Office 365 hesabınızla ilgili sorunlarınız için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile iletişime (bim@bartin.edu.tr) geçebilirsiniz.
10 -Hangi durumda üst sınıftan ders alabilirim?
  • Birinci yarıyıl sonundan itibaren; varsa öncelikle daha önce alıp başarısız olduğunuz dersleri ve öğrenim gördüğünüz yarıyıllarda almadığınız ders veya dersleri aldıktan sonra, her yarıyıl sonunda oluşan, genel not ortalamasına göre bir üst sınıftan kredi sınırları içerisinde kalarak ders alabilirsiniz.
  • Bartın Üniversitesi 7. AR-GE Proje Pazarı Tamamlandı

  • Bartın Üniversitesi 2024-2025 Akademik Yılı Kayıt Kılavuzu

  • Yüksekokulumuzun Mezuniyet Coşkusu

  • BARÜ 10. İstihdam ve Kariyer Günleri Kapsamında "Tıbbi Sekreterlik Mesleğinde Kamu ve Özel Sektör Buluşması" konulu kariyer söyleşisi gerçekleştirildi.

  • Yüksekokulumuz 10. İstihdam ve Kariyer Günleri Etkinlikleri

  • Yüksekokulumuzda Hastane Bilgi Yönetim Süreçleri ve Hasta Kabulü Eğitimi Gerçekleştirildi.

  • MEZUN BULUŞMASI

  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programında "Sağlıkta Kariyer Yolculuğu" Konulu Seminer Gerçekleştirildi.

  • BARÜ Tanıtım ve Tercih Günleri Başlıyor

  • Yüksekokulumuz mezunlarının KPSS-2022/11 Sağlık Bakanlığı Sözleşmeli Personel Alımındaki Başarısı